• Panorama ziemi pilickiej

• Wzgórze św. Piotra

Wyjechaliśmy z Pilicy w sobotni poranek o godzinie 7.00.

Pierwszą miejscowością na szlaku naszej podróży był Szczyrzyc. Udaliśmy się do znajdującego się tam opactwa  OO. Cystersów założonego ok. 1234 r., a zarazem Sanktuarium Matki Boskiej Szczyżyckiej - Matki Pokoju i Dobroci. Po modlitwie i wysłuchaniu historii kościoła zwiedziliśmy Muzeum Klasztorne. Ojcowie Cystersi prowadzą własną hodowlę krów, wiec niektórzy z nas chętnie zakupili od zakonników mleko . Obok klasztoru znajduje się browar, w którym Cystersi kiedyś ważyli piwo i w niedługim czasie chcą wznowić produkcję.

Następnie zatrzymaliśmy się w  Pasierbcu. Tam udaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia, aby pomodlić się przed  cudownym obrazem. Potem poszliśmy na Dróżki Maryjne, do Groty Ocalenia i na Drogę Krzyżową zaprojektowaną przez Wincentego Kućmę, a składającą się z wielkich, wykonanych z brązu figur. W Domu Pielgrzyma wypiliśmy herbatę i zjedliśmy własne kanapki, a chętni mogli skosztować miejscowego  żurku.

Kolejnym miejscem na naszej trasie była Limanowa, a w niej - Bazylika Matki Boskiej Bolesnej. Po modlitwie i zwiedzeniu jej zostaliśmy oprowadzeni po  Muzeum Parafialnym. Mieliśmy również chwilkę na spacer po rynku.

Ostatnim punktem naszej wycieczki było Tropie, gdzie znajduje się  Kościół Świętych Andrzeja i Benedykta wybudowany w stylu romańskim. Św. Andrzej Świerad to pierwszy polski święty, jego uczeń Benedykt także został kanonizowany. I tu czekała nas kolejna atrakcja - przeprawa promem przez zalew czchowski. Płynąc mogliśmy podziwiać piękno tego terenu, a jest co. Po odwiedzeniu kościoła udaliśmy się w drogę powrotną.

We wszystkich zwiedzanych przez nas obiektach informacje o historii i architekturze przekazywali nam miejscowi przewodnicy. Pogoda dopisała, humory również.

Wróciliśmy do Pilicy cali,  zdrowi i zadowoleni, chociaż trochę zmęczeni o godzinie 20.45. Każdy z uczestników wycieczki otrzymał pyszne ciastko w kształcie logo naszego Stowarzyszenia.

W wycieczce uczestniczyli -  Prezes Stowarzyszenia Ziemi Pilickiej – p. Leszek Sobota, sekretarz Stowarzyszenia – p. Małgorzata Sapiechowska oraz członek Stowarzyszenia – p. Mirosław Opiłka, który był kierownikiem tej wycieczki. Dziękujemy wszystkim za udział i zapraszamy już na następną!