• Panorama ziemi pilickiej

• Wzgórze św. Piotra

Wyjechaliśmy o 8.00 z pilickiego rynku. Po godzinie zatrzymaliśmy się w Będkowicach, aby ruszyć pieszo na szlak i po paru minutach wędrowaliśmy już malowniczą Dolinką Kobylańską podziwiając jej piękno. Jedna z uczestniczek wycieczki – sympatyczna p. Wiola opowiedziała nam interesująco o geologicznym pochodzeniu Doliny i skał. Wszyscy byli zauroczeni widokami, mijanych miejsc. Wolnym spacerkiem dotarliśmy do kapliczki umieszczonej na skale, która upamiętnia miejsce objawienia Matki Bożej w 1914r. Po krótkiej modlitwie ruszyliśmy dalej i wkrótce wyszliśmy z Doliny w Kobylanach. Z parkingu przy tamtejszym kościele pojechaliśmy do Rudnej. Tam wspięliśmy się zobaczyć ruiny zamku Tęczyn, jednego z „orlich gniazd” i jedynego na Jurze zamku zbudowanego na kraterze nieczynnego wulkanu. Z Rudnej udaliśmy się do Sanktuarium w Czernej. Tu jeden zakonników oprowadził nas po tutejszym muzeum i kościele oraz przyklasztornym cmentarzu. Obejrzeliśmy również wystawę eksponatów pochodzących z Misji w Afryce. W kościele w Czernej spoczywa św. Rafał Kalinowski. Następnie można było zjeść pyszny i niedrogi obiad w tutejszej stołówce. Po nim udaliśmy się do źródełka Eliasza, a potem do ruin resztek mostu pustelniczego oraz na drogę krzyżową. W autokarze, po drodze, zostały przekazane informacje o zamku Tęczyn oraz o św. Rafale Kalinowskim (patronie naszej diecezji). Wróciliśmy do Pilicy po godz. 18. Uczestnicy wrócili zadowoleni z wyjazdu i chętni już na następny. Dziękujemy wszystkim uczestnikom wycieczki za wzięcie w niej udziału i p. Wioli za przekazaną nam wiedzę geologiczną. Zapraszamy na następną!